Inlägg taggade ‘mässing’

Äntligen börjar terminen för oss också!

Taggar

, , , , , ,

Dela

I morgon är det slut på vabbandet! Barnen är feberfria sedan två dygn och äter hyfsat igen. Matvägran är en av de saker jag inte var beredd på när vi fick barn. Alice har ju sedan födseln varit lite knepig med maten, men total matvägran vid sjukdom är något helt annat. Svårhanterat och frustrerande. Det var lite läskigt i morse när vi tog på Alice hennes byxor och de var alldeles för stora i midjan. Vi var tvungna att dra åt resårbandet ordentligt för att hon inte skulle tappa dem. Nu hoppas vi att de håller sig friska länge så att de hinner återhämta sig ordentligt. 

Lampskärmen jag beställde hos Lampan kom snabbare än väntat, till min stora glädje. Lampfoten ärvde jag efter min farmor och farfar och Björn har bytt ut sladden som var lite kort och hade gulnat med åren. Efter att länge ha letat efter en passande lampskärm känner jag mig nu väldigt nöjd med vår fina lampa som lyser upp i vintermörkret.

_MG_0414

Den är ju väldigt fin även när den inte lyser såklart!

 

Blomkrukan i mässing

Taggar

, , , , , , , ,

Dela

Nu är nya blomkrukan på plats i vardagsrumsfönstret. Så himla fin! Alice är också nöjd eftersom vi har en blomkruka i ”guld”. Vi har nog fått lite ”guldfeber” både hon och jag. Jag fick ärva två lampfötter i mässing efter farmor och farfar och den ena ska också få stå i vardagsrumsfönstret så fort vi får hem den nya lampskärmen som vi beställt. Hoppas den kommer fort för idag åker våra stjärnor som stått där över jul upp på vinden igen.   

MG_3137.jpg
MG_3148.jpg
Här hemma fortsätter vabbandet. Erik vaknade med feber i går igen efter två feberfria dygn och det börjar kännas som att de aldrig ska bli friska. Tjockt snor och besvärlig hosta kämpar de också med stackarna. Jag blir ju inte mer uppmuntrad av att försäkringskassan går ut med en ny rutin för utbetalningar av tillfälliga föräldrapenningen och kallar det en förbättring, när det för många av oss gör det svårare att få ihop ekonomin. Nä, skärp er försäkringskassan! Det som behövs är inte fler regler och rutiner för att få ned antalet samtal till er kundsupport, det är förbättrad information på er hemsida! Man måste ju ringa er hela tiden eftersom svaren på alla våra frågor kring alla era regler och rutiner inte går att få tag på via hemsidan. Ibland undrar jag ifall ni inte vill att vi ska kunna få tag på informationen själva?